تبلیغات
بـ مثل باران

بـ مثل باران
اَلا بِذِکرالله تَطمَئِن اَلقُلوب 
قالب وبلاگ
نویسندگان
صفحات جانبی

 

 

مهم ترین ملاک یک ارزشیابی معتبر در فرایند آموزش بازخوردی است که معلم به دانش آموز می دهد .این بازخورد می تواند سازنده باشد اگر اطلاعاتی که به معلم و دانش آموز می دهد با توجه به هدف های آموزش و نیز توانایی های دانش آموز باشد.

بازخورد معمولا به دانش آموز پیام می دهد که ((چه دانش و یا مهارتی کسب کرده ام ))،((در چه مواردی باید بیشتر کار کنم ))،((نقطه قوت کارم چه بوده است))و....

یکی از مهم ترین ویژگی های بازخورد مناسب این است که به دانش آموز اطلاعاتی می دهد که آنان هم قادر به درکش هستند و هم می توانند از آن استفاده کننند .اگر در فضای آموزشی کلاس بازخورد به عنوان یک عامل مثبت و فعال حضور داشته باشد دانش آموزان نسبت به انتقادات سازنده احساس خوبی خواهند داشت و باور خواهند کرد که برای یادگیری و اصلاح اشتباهات باید اشتباه های خود را بپذیرند و هم برای اصلاح آن اقدام کنند.

ویژگی های یک باز خورد مناسب:

خاص مخاطب ((هر دانش آموز))است.در مواردی بازخورد می تواند کلی باشد.

به موقع است .

 برای دانش آموز قابل فهم است.

دانش آموز می تواند از آن استفاده کند.

علاوه بر موارد بالا توجه به میزان بازخورد (چه مقدار/چندبار)،نحوه ارائه آن (کتبی/شفاهی)و گروهی یا انفرادی بودن آن نیز اهمیت دارد.موثرترین باز خورد ها وقتی است که مربوط به کیفیت کار یا مربوط به روش انجام کار باشد.

 

 




طبقه بندی: ارزشیابی توصیفی، 
[ 1391/08/19 ] [ 15:39 ] [ رنجبرزاده ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ


سپاس خدای را که خلعت معلمی را بر ماپسندید تا با سپیدیش هر روز احرام بندیم و کعبه عشق معبود را طواف کنیم و سعی ما صفای دانش آموزانمان باشد.


استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.


Ranjbarzadeh.b@gmail.com آدرس ایمیل

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب

كد ماوس

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس